Own Your Trips

Klook.com

Wednesday 27 April 2016

Viral Kisah Perempuan Melayu Kahwin Lelaki Korea

Assalamualaikum,

Lagi kisah Fad dan Kim yang viral di laman sosial - facebook page Aliff Channel beberapa hari lepas. Pergh tajuk media tabloid sangat. Nak naikkan rating/traffic lettew. Kahkah.

Dia quote tweet dari Twitter. Not mine. Someone idk. kkk


Ini bukan yang pertama kali. Tahun lepas, masa kitorang kat Korea, gambar-gambar dari personal ig, @snfad_diela jadi viral di page OhBulan dan Himpunan Cerita Lawak. Tengah-tengah sibuk kerja guide orang masetu, tiba-tiba ramai yang tag lah apa. Daripada tak tau instagram ada notification setting untuk orang2 yang kita follow je terus jadi tau sebab phone tak berhenti masuk noti. Rimas gila time tu. Tapi sebab kat Korea kan, tak kisah lah sangat.

Dulu rimas, sekarang kita watlek watpis je.


Ni viral lagi sekali, kitorang kat Malaysia pulak. Adehh.. Fad yang memang jenis malas amik port ni biarkan je walaupun ada kengkawan yang tag dan share. Kim pulak jenis penyegan, cuak nanti orang kenal dia and dia tak nak rasa tak bebas. Kahkah. 


Sekampung share ye?

 Kitorang ada jugak pm page2 tersebut untuk delete pos tu tapi tak semua yang delete. Ada yang tak baca pun mesej. Ada yang baca dan ignore lol. Lastly, Fad cakap dekat Kim, biarkan je. Yang mana baik, kita ambil. Yang tidak tu tutup je mata, pekakkan telinga a.k.a "just ignore it" (what exactly I said to him sebab tu paling simple untuk dia faham kang direct translation ke laut pulak haha). Apapun, kitorang tak ambil hati, kitorang macam biasa je dengan hidup seharian, alhamdulillah. Dan tak dinafikan, ramai yang follow ig @snfad_diela lepas viral (ig Kim dia memang private kan, plus dia jarang online social network semua ni kehkeh). Semoga bertambah rezeki kami, rezeki admin2 yang pos pasal kami atas niat yang baik2 itu. Yang mana terserempak kitorang kat luar, cakap hi, anyeonghaseyo, assalamualaikum, terima kasih lah bebanyak ye. >.< *blush*



Anyways, could you please do me a favour? I know we're strangers tapi doakan je lah yang baik-baik untuk kami. Untuk bahagia sama-sama ke syurga Dia. Because at the end of the day, we are just humans. Kami sama macam pasangan lain yang bernikah atas dasar suka sama suka.

Thank you. :)


5 comments:

  1. sabau ajelah sis...kadang macam dah lali jugak sebab asyik viral benda sama je...xde modal le tu...huhuhuhu

    anw, hope u both happy till jannah! ^_^

    ReplyDelete
  2. Assalamu'alaikum..
    hai... fad, saya dari Aceh, indonesia, salam kenal.. ^_^
    senang sekali baca blog ini,,, hehehe, semoga bahagia dunia akhirat bersama kim.. suatu saat saya ingin sekali joint tour ke korea sama kalian, doakan terwujud ya hehe
    di Aceh ramai juga wisatawan dari Malaysia untuk datang berwisata religi di sini.. kalau ada niatan juga ikut datang ke Aceh call me ok, i'll guide you... (i'm not tourguide, but as friend, i'll happy if i can do it hihi ^_^ )

    ReplyDelete
  3. Happy and adore both of you. Pedulikan apa y org lain nak cakap, nak tulis apa pun because at the end of the day, its you both who live the life, not them. Anyways, harap rezeki korang melimpah ruah sampai ke anak cucu dan sentiasa di bawah lindungan Allah..Inshaa Allah..

    ReplyDelete
  4. Assalaamualaikum i was truly happy tht u hv found ur oppa hahahahahahah. Saya mmng mnat btul korea and prnh bhajat nk ke sana. Im 18 yrs old and still immature. N my mom dah terang2 ckap mnat korea xpe. But i want a muslim son in law. Hahahahaha. Vry typical mom. Rding ur blog is the moment that i think doesnt matter what race.. if its ur jodoh inshaa allah kekal to jannah aamiin. :)

    ReplyDelete
  5. Baru je terbaca tentang u and ur stories,,,semoga berbahagia,,semoga Allah merahmati Fad and family selalu :) "tengah berangan nak ajak hubby ke korea-wishlist honeymoon yang x kesampaian lagi" hehehe ;)

    ReplyDelete